February 25, 2010

PENGUMUMAN SURAU PERDANA UTHM?

MODERATOR LAMAN BLOG DAN FACEBOOK


Penasihat Penerangan dan Multimedia Surau Perdana UTHM, Muhd Syafik b. Mat Jap dengan rasminya telah dilantik untuk menjadi Moderator Laman Blog dan Facebook Surau Perdana UTHM, sebarang idea, cadangan dan kritikan boleh terus dibuat dengan menghubungi atau sms kepada beliau melalui 013-7599709. http://muhdsyafiq-alfateh87.blogspot.com/  Beliau turut dibantu oleh Pengarah Multimedia Surau Perdana UTHM, Mohamad Hazlami b. Abdul Hamid dan panel moderator yang lain yang terdiri daripada ahli-ahli Lembaga Pengarah, Majlis Penasihat dan Komuniti Alumni Surau Perdana UTHM.


PERUBAHAN WAKTU MAJLIS BACAAN SURAH AL-MULK

Surau Perdana UTHM memperkemaskan lagi Majlis Tadarus Al-Quran dengan membacakan surah Al-Mulk. Berdasarkan mesyuarat pemantapan Surau Perdana UTHM, sedikit perubahan telah dicadangkan oleh ahli Lembaga Pengarah untuk memperbaiki kelemahan Majlis Tadarus ini antaranya terdapat aduan tentang kesesuaian masa pembacaan surah. Mesyuarat telah memutuskan untuk mengubah waktu bacaan surah al-Mulk dari jam 12.00 malam ke selepas solat Isyak.

PELANCARAN TABUNG PERMATA FASA III

Tabung Permata Fasa II telah dilancarkan semula dengan rasminya. Tabung ini akan dipengerusikan oleh Bendahari Surau Perdana, Ahmad Saifullah b. Razali 013-9092923. Beberapa penambahbaikan telah dirancang dan dirangka bagi memastikan Tabung Permata akan terus mampu menjadi platform untuk warga UTHM menyumbangkan derma untuk memperkasakan usaha dakwah di UTHM dan KKTDI amnya. Kini terdapat enam tabung permata yang terletak di lokasi pintu masuk KKTDI, Kafeteria KKTDI, Pusat Dobi KKTDI, Koperasi KKTDI, Surau Perdana Siswa UTHM dan Surau Perdana Siswi UTHM. Kepada yang berminat untuk menempah tabung atau barang-barang berkaitan besi bolehlah menghubungi Penasihat Tabung Surau Perdana UTHM, Wak Ali Tukang Besi, 019-7654532

PROGRAM AKADEMI SURAU PERDANA

Program akan diteruskan seperti biasa, dimana Isnin hingga Rabu diadakan majlis pengisian Kuliah Maghrib, Khamis diadakan Majlis Bacaan Yasin, Jumaat diadakan Majlis Bicara Iman, Sabtu dan Ahad, Klinik Al-Quran dan Mesyuarat Mingguan Lembaga Pengarah. Sebarang perubahan, pindaan, tajaan jamuan/program boleh terus rujuk melalui Pengerusi Surau Perdana UTHM, Mohd Faizal b. Che Mohd Husin 019-9789769. Individu yang berminat untuk menyampaikan tazkirah atau menganjurkan program bercorak Islami sila berhubung melalui pengerusi sekiranya idea sesuai kerjasama mungkin akan diadakan ataupun kebenaran untuk dijalankan menggunakan lokasi Surau Perdana UTHM akan diberi.