March 21, 2009

Malam Ukhwah & Maulidur Rasul


Pada 12 Mac yang lalu, Majlis Lembaga Pengarah Surau Perdana sambil dibantu oleh Biro Kerohanian & Etika (BKE) Jawatankuasa Kolej Kediaman Tun Dr. Ismail telah menganjurkan satu majlis yang diberi nama Malam Ukhwah Surau Perdana & Maulidur Rasul. Program ini berlangsung di Dewan Aktiviti Kolej Kediaman tersebut yang bermula sebelum masuk waktu Maghrib dan berakhir kira-kira jam 11.30malam.


Objektif utama majlis itu adalah bertujuan untuk mengeratkan lagi hubungan antara ahli jemaah surau dan mahasiswa di kolej kediaman TDI. Turut hadir bersama Pengetua Kolej Kediaman TDI, Dr. Mustafa bin Ibrahim. Turut kelihatan beberapa orang felo yang turut mengambil peluang ke majlis itu.


Majlis dimulai dengan bacaan yassin solat Isyak berjemaah. Selesai solat Isyak, dengan Zulhisham mengetuai bacaan doa seterusnya slot ceramah disampaikan oleh Ustaz Rizal bin Abdul Aziz yang bertajuk Cinta rasul sepanjang masa, Cinta kita?.


Majlis yang dihadiri seramai 33 Muslimin dan 19 Muslimah yang datangnya dari pelbagai Kolej Kediaman itu diakhiri dengan tayangan montaj ‘Ini Sejarah Kita’ dan disusuli dengan jamuan ringkas. '“Jutaan terima kasih kepada sahabat-sahabat dari Kolej Kediaman lain yang sanggup turun untuk memeriahkan majlis ini di TDI. Diharapkan kita dapat mengenang pengorbanan Rasulullah bukan untuk hari ini sahaja sebaliknya sentiasa mengingatinya” Ujar pengerusi Ahli Jawatankuasa Surau Perdana, Mohd Firdaus Ismail mengakhiri perbualan.


Unit Penerangan Surau Perdana